מה זה leave in conditioner?

כולנו יודעות מהו קונדישינר לשיער. אנחנו פוגשות אותו במקלחת לאחר השימוש בשמפו והוא זה המרכך לנו את השיער, מתיר את הקשרים ומקנה מגע רך ונעים. אז מהו למעשה leave in conditioner (ובתרגום חופשי "השארת מרכך") על השיער? המשמעות היא למעשה קרם לשיער.

כן, באנגלית ליב אין קונדישנר, בעברית קרם לשיער, זהו קל.

אבל זה לא הכל. באנגלית גם נוהגים לעשות הפרדה בין קרם "עשיר" יותר שמכיל שמנים כבדים, תחת המינוח moisturizer, וקרם קל משקל מבוסס מים- שזהו הליב אין קונדישנר.

עם זאת, אצל כל יצרן זה קצת אחרת, אלו לא מוסכמות בינלאומיות וניתן לראות בשנים האחרונות שלל סוגים של מוצרים, לא בהכרח כולם חיוניים עבורך.

מה זה leave in conditioner?

קרם לשיער- מרכיב חיוני בטיפוח שיער מתולתל

אז אין כמעט מי שלא נעזרת בקרם לשיער, אולי לא כל אחת תשתמש בגלייז, מוס או מסכה, אבל סביר להניח שבקרם לשיער ישתמשו. קרם CURL ON למשל, הוא מוצר שפותח ונוסה על ידי קהילת המתולתלות הגדולה בישראל כדי לספק לחות והזנה מתמשכת לשיער ללא צורך בשטיפה. הקרם מגדיר תלתלים תוכנן במיוחד עבור סוגי שיער שונים והוא בעל חשיבות עליונה בטיפוח שיער מתולתל בשל היתרונות הייחודיים שלו.

היתרונות הבולטים של קרם לשיער ובמיוחד של CURL ON

הענקת לחות לשיער: קרם CURL ON מחדיר לשיער לחות, מטפל ביובש ומקדם את בריאות השיער זאת כי הוא מבוסס בעיקרו על רכיבים איכותיים נטולי סיליקון.
שליטה על הפריז: על אף שהקרם עשיר בלחות, מריחת הקרם יוצרת שכבת הגנה הממזערת פריז הנגרם מתנאי האוויר הלח. כמובן שמניעה יותר טובה של פריז תיעשה בעזרת ג'ל לפיסול תלתלים שמטרתו ללכוד את הלחות שהעניק הקרם לשיער ולפסל את התלתלים.
הגדרת תלתלים: הקרם מגדיר את התלתלים ונותן להם מראה משופר ומופחת קשרים.
ריכוך קצוות השיער: קרם לשיער מונע מהשיער להינזק ולהסתבך ובכך פעולת התרת הקשרים, במידה ויווצרו, בהמשך תהיה קלה ונוחה יותר.
טכניקת יישום ומריחה קרם על השיער

על שיער לח על גבול הרטוב, יש למרוח לכל אורכי השיער כמות קטנה של קרם לשיער. לאחר מכן מומלץ לעבד בעדינות את הקרם דרך השיער באמצעות אצבעות או מסרק רחב שיניים, כדי להבטיח כיסוי אחיד.

על מנת לשדרג את מראה התלתלים כפי שציינו, מומלץ לסיים במריחת ג'ל על מנת ללכוד את הלחות בשיער ולפסל באמצעותו את התלתלים אך שוב, אין זו חובה ויש לא מעט מתולתלות שאוהבות למרוח רק קרם לשיער.

לאחר שהקרם והג'ל מעוצבים על שיער לח, יש לייבש את השיער- עדיף באוויר הפתוח אך אפשר גם עם דיפיוזר תוך הקפדה על משב רוח חמים, על עוצמה בינונית, וללא הצמדת המכשיר לשיער אלא במרחק סביר ממנו. הדבר הכי חשוב בעיצוב תלתלים – לא לגעת בשיער כאשר הוא רטוב או לח! מומלץ להיות סבלניות ולחכות עד שהשיער יבש לגמרי.

רגע…אז אם מרכך רגיל עושה את אותו אפקט של רכות ולחות כמו קרם לשיער, למה לא להשאיר אותו על השיער ולצאת?

לא מומלץ להישאר עם מרכך לשיער הנועד לשטיפה מחוץ למקלחת וזאת משום שהחומרים בו מרככים מאוד את השיער מהקרקפת, וזמן ממושך מידי על השיער עלול לגרום לנשירה מוגברת.

בדרך כלל, אם מצוין על תכשירים מסוימים כמו מרכך או מסכת לחות לשיער שהן מיועדים לשטיפה לאחר פרק זמן מאוד מסוים, אז מומלץ להקפיד על הוראות היצרן ולשטוף. קרם ללא שטיפה, כמו הקרם CURL ON שכתבנו עליו כאן, מיועד להשארה על השיער לטווח ארוך, גם בחוץ, במזג אוויר חם או קר- זה לא משנה, ניתן להשאיר אותו ולא לשטוף אותו, וכך גם כל מוצר שמזהה את עצמו כ- leave in conditioner.