מה זה אומר נקבוביות גבוהה או נמוכה? ואיך להתאים לשיער שלי מוצרים לפי זה?

ראית מישהי עם תלתלים מושלמים, היא אמרה במה היא משתמשת, וכשאת ניסית זה לא ממש עבד?

למה זה קורה? גם אם יש לכן את אותו סוג שיער, ישנם פרמטרים נוספים שמשפיעים על האם השיער יוכל לספוג בצורה טובה את החומר או לא.

בכתבה זו נסביר על נקבוביות, פרמטר חשוב בבחירת המוצרים שיתאימו לך.

 

הרכיבים
מה מתאים לי?

מהי בכלל נקבוביות השיער?

נקבוביות היא למעשה מידת היכולת של השערה לספוג לחות.

נקבוביות נמוכה – שכבת הקוטיקולה (השכבה החיצונית המגנה על השיער בצורת תריסים) החיצונית סגורה. זהו מצב שמקשה לספוג לחות, ולכן הנחה של מוצרים עיצוביים על השיער יכול לגרום במקרים מסוימים למוצר לא להספג ולהשאר למעלה כך שהשיער יוותר שומני ואפילו פריזי משומניות. במקרה כזה העדיפו שימוש בלחות קלה שאיננה על השיער. ההמלצה שלנו: Curl On!

נקבוביות נורמלית – שכבת הקוטיקולה החיצונית במצב מאוזן מה שגורם ללחות מבחוץ להיכנס במידה הרצויה. כאן יש מנעד בו תוכלו לבחור את מוצרי הטיפוח שלכן.

נקבוביות גבוהה – שכבת הקוטיקולה החיצונית פתוחה מה שגורם ללחות מבחוץ להיכנס בקלות והשיער סופג בקלות חומרים. עם זאת, זה גם גורם ללחות "לברוח" מהר מאוד כלומר, השיער מתייבש מאוד מהר גם לאחר שהרטבנו אותו. אם את מרגישה שלא משנה מה שאת מורחת על השיער, תמיד הוא "גומע" את החומר מאוד מהר, כנראה שיש לך נקבוביות גבוהה. במקרה כזה העדיפי לחויות עשירות יותר, תוך שימוש בג'ל שיכלא את הלחות בפנים. ההמלצה שלנו: Curls+!

נקבוביות גבוהה או נמוכה?
לכל אחת נקבוביות שונה – כך תדעי מתאים לך

ניתן לבדוק זאת במקלחת – שיער שלוקח לו יותר מדקה להרטב, ולא רק מפאת גודלו, הוא בדר"כ שיער בעל נקבוביות נמוכה. אחרי החפיפה לשיער כזה לוקח נצח להתייבש. לעומת זאת, שיער שישר אחרי המקלחת מתייבש תוך דקות בודדות- סביר להניח שהוא בעל נקבוביות גבוהה. 

דרך יותר מדויקת לבדוק זאת היא על ידי שימוש בבקבוק תרסיס מים

התיזו את התרסיס על שיער יבש ונקי מחומרים. אם המים "יושבים" על השיערות ורואים ממש את הטיפות סימון שמדובר בנקבוביות נמוכה. ואם המים נספגים במהירות בשיער סימן שמדובר בנקבוביות גבוהה. אם המים יושבים על השיערות ואח"כ נספגים לתוכן סימן שמדובר בנקבוביות נורמלית.

רוצה לקרוא על עוד פרמטרים שיכולים להכריע באיזה מוצרים כדאי לך להשתמש? לחצי כאן