בסוף אפריל 2022 טסנו לבולוניה שבאיטליה ושהינו כמה ימים בתערוכת הקומסטיקה הבינלאומית באיטליה Cosmoprof.
מלבד הגודל העצום של התערוכה יש נושא בולט שרצינו לכתוב עליו ולשתף מהחוויה האישית שלנו.
אם נבחן על פני שנים תיווכחו כי תעשיית הקוסמטיקה משתנה עם הזמן וזאת כתוצאה מטרנדים שונים.
מגמה בולטת של כמה שנים האחרונות מעידה כי רוב החברות מכוונות לשמירה על כדור הארץ, הסביבה וכל המערך השיווקי של תעשיות הקוסמטיקה נע לכיוון הזה.
הטרנד הפופולארי כיום הוא הטרנד הטבעי
טרנד פופולרי מאוד ששולט היום באופן בולט הוא הטרנד הטבעי, והוא נצפה והורגש באופן בולט בכל חלקי התערוכה.
לא רק זאת, גם היו ביתנים עצומים שכל תכליתם היה לתת מקום למותגים שמייצרים מוצרים טבעיים ומדגישים זאת היטב גם בתוך האסטרטגיה השיווקית שלהם.
שלל מוצרים באריזות חומות, ביתנים שהם בכלל גינה, כל מה שנראה שקשור לאורח חיים בריא ואמא אדמה, והמילים Nature ו Natural שמתלוות לכל מוצר ומוצר.
שלא תטעו, ישנם מוצרים שלגמרי מצדיקים את זה.
וישנם אחרים שרשימות הרכיבים שלהם מעידות על כך שכל הקשר בינהן לטבע הוא מקרי בהחלט.
מה אנחנו באות להגיד פה?
אל תתפתו לאריזות שמשדרות "טבעי"
אריזה היא רק אריזה, גם אם היא נורא יפה, מושקעת ומשדרת טבעי, מזין ואיכותי.
גם אם רשום טבעי וגם אם לא, גם אם זה נמכר בחנויות אורגניות וגם אם זה נמכר אצל הספר; מה שחשוב זה הרכיבים שיש במוצר, ואת זה תוכלו לקרוא מאחוריו (ובהנחה שהיצרן מקפיד על רישום נכון ומדויק).
מציעות תמיד לעלות ספק, לבדוק, לשאול, לתחקר ולהחליט שהמוצר X יהיה טוב לכן לטווח הארוך ורק אז לרכוש אותו.
לא כל מה שטבעי הוא בריא
ישנם רעלנים רבים בטבע וחלקם נמצאים גם בשימוש בתעשיית הקוסמטיקה.
הטרנד הטבעי רוכב על הקונספט שרכיבים מהונדסים מרחיקים אותנו ממה שאנחנו אמורים לצרוך. אך בל נשכח שתוחלת החיים עם השנים גדלה בין השאר בזכות רפואה מפותחת המבוססת על תרכובות מהונדסות.
שלכן,
הצוות התלתלי