מתולתלות! עשו את 5 הפעולות הבאות על מנת למנוע את שבירת השיער

למצוא יותר מדי שיער במברשת השיער שלך אחרי סירוק קל, יכול ללא ספק לגרום לחץ כשדווקא מחפשים יותר נפח ואורך. הסוד למניעת שבירת שיער ונשירת שיער הוא יחסית פשוט. עם זאת, המפתח להשגת תוצאות חיוביות טמון בהתמדה על הפעולות הבאות.

המנעות ממוצרי שיער שלא מתאימים לשיער מתולתל

לפני הכל בואו ננפץ מיתוס: אם רשום על מוצר שהוא לשיער מתולתל, זה לא בהכרח אומר שהוא כזה. עלינו לעבור על רשימת הרכיבים של מוצרי השיער שלנו ולפיהם להחליט אם הם בריאים לנו או לא. עוד על רכיבים תוכלו לקרוא כאן.

שיער מתולתל חשוף יותר ליובש ולכן המטרה שלנו היא לתור אחר מוצרי שיער שמספקים מספיק לחות לשיער. חפשו מרככים וקרמים שעשירים ברכיבי ריכוך, כמו כן המנעו מסולפטים ואלכוהול בשמפו מאחר והם עלולים לייבש יותר את השיער. 

צמצמו את השימוש בחום על התלתלים!

שימוש בחום (פן, דיפיוזר, מסלסל שיער, מחליק וכו’), אפילו אם מניחים לפני כן מוצרים ששומרים על השיער, מזיק מאוד לתלתלים ועלול לגרום ליובש, שיער שפשוט לא מסתדר ושיער שנשבר. נסו להמעיט בשימוש בחום, ואם חייבים לייבש את השיער עם דיפיוזר, עשו זאת על חום נמוך או על קור. בכל מקרה העדיפו ייבוש טבעי באויר הפתוח על פני ייבוש עם מוצרי חשמל.

השתמשו במגבת מיקרופייבר על מנת לייבש את השיער

מגבות העשויות ממיקרופייבר הן בגדר מוצר חובה בבית של כל ראש מתולתל. מגבות מיקרופייבר הן בעלות סיבים דקים שלא פוגעים בשיער או משבשים את נקבוביות השיערה, ובכך מפחיתים גם בכמות הפריז ומפחיתים בשבירת השיער.

שתו מספיק מים

הגוף שלנו מכיל 60% מים, ולכן מן ההגיון שלמים הללו תהיה השפעה על השיער. השתדלו לשתות כ2 ליטר ביום על מנת לשמור על גוף בריא וגם שיער בריא.

קחו שליטה על הרגלי האכילה

התזונה שלנו משחקת תפקיד חשוב בבריאות הגוף שלנו ובבריאות התלתלים. צריכת מזון מעובד ומזיק לבריאות תתורגם גם היא לאיכות סיבי השיער היוצאים מהקרקפת שלנו. מה שמביא אותנו לתהות, מה הם סוגי המזונות שיעזרו לשיער שלנו לצמוח בריא יותר? מומלץ לצרוך מזון שעשיר בויטמינים, מינרלים ופרוטאין. נפרט על כך כעת.

אבץ

לאבץ יש מוניטין של מעודד טבעי לצמיחת השיער ומניעה של שבירתו. אם יש לך חוסר באבץ, התלתלים שלך יהיו יבשים ושבריריים.

ויטמין C

צריכה של ויטמין C יכולה להפחית באופן משמעותי את נשירת השיער. תפוזים, תותים ופירות הדר נוספים הם מקור נהדר לויטמין C. הויטמין הזה עוזר לגוף שלנו לייצר קולגן, שלא רק מחזק את השיער אלא גם מאט את תהליך ההזדקנות.

יתרון נוסף של ויטמין C הוא היכולת לשפר את הספיגה של ברזל. 

ברזל

ברזל חיוני לנו מאחר והוא חלק מתהליך ייצור ההמוגלובין שאחראי על נשיאת חמצן וחומרים מזינים נוספים לקרקפת, ובכך תומך בצמיחה של שיער חדש והיפוך תהליך נשירת השיער.

ויטמין B

ויטמין B או קומפלקס ויטמינים B, עוזרים לפעילות לב תקינה ולחילוף החומרים. אך מעבר לכך הם משפרים את בריאותו של השיער ומחזקים אותו. גמישות השיער היא תכונה הכרחית על מנת למנוע את שבירת השיער. מקורות של ויטמין B הינם דגנים מלאים, ביצים, פולי סויה, אגוזים, קטניות, אבוקדו ועוף.

ויטמין E

ויטמין E הוא מקדם אנטי דלקתי נפלא שתורם לצמיחת השיער. אם השיער שלך נשבר בקלות, צריכה של מזון שעשיר בויטמין E יסייע לגוף שלך בלוחמה במתח החימצוני שעלול לפרק את זקיקי השיער. ויטמין E מצוי בעלים ירוקים כמו קייל ותרד.

פרוטאין

מרכיב חיוני נוסף בתזונה שלך הוא פרוטאין. צריכה מוגברת של פרוטאין יכולה לצמצם את נשירת השיער. פרוטאין הכרחי משום שהוא מסייע בהגנה על התלתלים שלנו. לצמחונים, ניתן לצרוך פרוטאין לא רק מבשר, אלא גם משעועית, טופו, ועדשים.

חומצות שומן אומגה 6

מזונות העשירים באומגה 6 כמו דגים, אגוזים ודגנים מלאים, יכולים לעזור בהצמחת שיער בריא. הוא מסייעים במאבק בדלקות המתרחשות בגוף ובפרט בקרקפת אשר עלולים להפריע למחזור צמיחת השיער.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואצטפ
שיתוף ב print
הדפסה
שיתוף ב pinterest
פינטרסט